Dopolnjevanje računalniške slike

V prejšnjem poglavju smo se naučili izdelati računalniško sliko.

Vektorske slike pa lahko najdemo tudi na spletu, na primer v prosto dostopni spletni zbirki Pixabay.

Poglejmo si, kako dopolnimo že ustvarjeno računalniško sliko, ki smo jo pridobili s spleta ali od kod drugod. Ponovno bomo uporabljali program Inkscape.  

Odpiranje oz. uvažanje slike v vektorski urejevalnik

Vektorsko sliko lahko odpremo z Datoteka in klikom na Odpri ali jo uvozimo.

Poglejmo si, kako uvozimo sliko v program Inkscape.

  1. Najprej zaženemo program Inkscape.
  2. Nato zgoraj levo izberemo razdelek Datoteka in kliknemo na Uvozi.
  3. Odpre se nam podokno z izbiro datoteke za izvoz, kjer poiščemo želeno datoteko.
  4. Uvoz zaključimo s klikom na gumb Odpri.

Datoteka, ki jo želimo preoblikovati oz. dopolniti, mora biti v vektorskem formatu npr. SVG. Uvozimo pa lahko tudi rastrske slike, vendar le teh ne moremo urejati z vektorskim orodji. 

Uvoz slike v  Inkscape by KL, CC BY-NC-SA

Razdruževanje združenih predmetov vektorske slike

Sedaj imamo uvoženo sliko, ki jo želimo urediti. Preden se lotimo urejanja moramo razdružiti predmete na sliki.

To storimo tako, da označimo celotno sliko. V menijski vrstici izberemo razdelek Predmet in izberemo funkcijo Razdruži.

Pri večini slik je potrebno postopek razdruževanja izvesti večkrat, saj so najprej združeni posamezni deli lika (na primer oči, glava ipd., kasneje pa lik kot celota.

 Razdruževanje slike by KL, CC BY-NC-SA

Primer razdruževanja vektorske slike

Prvotna slika, na kateri so vsi predmeti združeni.

Predmeti slike, ki jih dobimo po prvem razdruževanju. 

Predmeti slike, ki jih dobimo po drugem razdruževanju.

Prvotna slika by KL, CC BY-NC-SA 

Prvo razdruževanje by KL, CC BY-NC-SA 

Drugo razruževanje by KL, CC BY-NC-SA 

Tako, sedaj je naša slika pripravljena za urejanje. Kako urejamo dele slike, smo se naučili v prejšnji lekciji. 

Ko zaključimo z urejanjem slike, je smiselno predmete ponovno združiti. Tako je izvažanje slike lažje, preprečimo pa tudi nenamerno premikanje predmetov.

To storimo na podoben način, kot smo jih razdružili, le da sedaj izberemo funkcijo Združi.  

Združevanje slike by KL, CC BY-NC-SA

Razvrščanje predmetov po plasteh

Predmeti se na sliki drug nad drugega razvrščajo glede na vrstni red ustvarjanja. Če najprej narišemo elipso, nato pa čeznjo pravokotnik, bo torej pravokotnik prekrival elipso.

Za razvrščanje predmetov po plasteh uporabimo funkcije za dviganje oz. spuščanje predmetov, ki jih najdemo v orodni vrstici .

Na prvi sliki vidimo narisan pravokotnik, ki je narisan čez elipso, želimo pa si, da bi bila elipsa narisana čez pravokotnik. Izberemo pravokotnik in ga s pomočjo funkcije Spusti izbrano za eno plast ali Spusti izbrano na dno premaknemo pod elipso. 

Dvigovanje oz spuščanje plasti by KL, CC BY-NC-SA

Kadar želimo po plasteh razvrstiti več predmetov, uporabimo funkciji Dvigni za eno plast in Spusti za eno plast. Oglej si primer na sliki spodaj.

Dvig oz. Spust za eno plast by KL, CC BY-NC-SA

Sedaj moramo sliko samo še shraniti. To storimo tako, da zgoraj desno izberemo Datoteka in kliknemo Shrani kot. Izberemo mesto za shranjevanje, datoteko poimenujemo in jo shranimo. Na ta način se nam bo slika shranila v vektorski obliki.

Če pa želimo sliko v rastrskem PNG formatu pa jo moramo izvoziti na način, ki smo ga spoznali v prejšnji lekciji. 

Sedaj pa si izberi svojo sliko in jo dopolni oz. spremeni. Pokaži svojo ustvarjalnost.

Vsebina na tej spletni strani povzeta po:

Dostopnost